جریمه استرداد بلیت آمریکا لغو شد

شرکت‌های هواپیمایی که اعلام کرده بودند ایرانی‌ها مجبور به پرداخت جریمه استرداد بلیت آمریکا هستند، در نشستی با لغو جریمه بلیت‌های خریداری شده تا قبل از ۲۸ ژانویه، موافقت کردند.

محمد حسن کرمانی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که دیروز در نشستی با برخی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشور حضور داشت، گفت: در این نشست موافقت شد مسافرانی که تا قبل از روز ۲۸ ژانویه بلیت آمریکا خریده بودند و ویزای آمریکا را در دست داشتند و الان به دلیل مصوبه ترامپ نمی‌توانند به آمریکا بروند، برای کنسل کردن این بلیت جریمه‌ای نپردازند و در صورت تمایل تاریخ بلیت خود را تغییر دهند.

کرمانی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی حسن نیت خود را برای هرگونه همکاری و تسهیل شراط موجود فراهم کردند گفت: قبلا برخی از شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بودند که مسافران ایرانی مجبور به جریمه بلیت استردادی آمریکا هستند ولی در این جلسه همه بر این نظر بودیم که مسافر ایرانی در این باره مقصر نیست و نباید جریمه ای بپردازد.

وی گفت: اما اگر پس از روز ۲۸ ژانویه کسی بلیت آمریکا بخرد، مسئولیت پرداخت جریمه استرداد بلیت برعهده خودش است. چون اکنون دیگر همه از اتفاقات پیش آمده و مصوبه رئیس جمهور آمریکا مطلع هستند.

وی بیان کرد: در این نشست اعلام کردیم طبق ماده ۲۲۹ قانون مدنی، قانون هر کشوری قانون حاکم است و این اتفاقات جزو اتفاقات ناخواسته برای مسافران است پس آنها تقصیری در این باره ندارند و باید با آنها همراهی کرد. مدیران شرکت‌های هواپیمایی نیز اعتراضی نداشتند.

کرمانی گفت: تصور نمی‌کنم کسی در این مدت کوتاه پس از اعلام مصوبه، بلیت خود را به این سرعت استرداد کرده و مجبور به پرداخت جریمه شده باشد اما با این وجود فکر می‌کنم می‌بایست مبلغ جریمه به او برگردانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search