سلامت خود را در سفر با رعایت این نکات حفظ کنید

چقدر بد میشود اگر بعد از کلی انتظار به لحظه موعود رفتن به سفر نزدیک شوید اما قبل یا در حین سفر دچار مریضی شوید و سفرتان را خراب کنید. در اینجا به نکاتی خواهیم پرداخت که با رعایت آنها میتوانید سفر خود را بدون مریضی پشت سر بگذارید. اضافه کردن محصولات مناسب به لیست لوازم ضروری سفر می تواند شما را از میکروب ها مصون نگه داشته، از پوستتان محافظت کرده و از ناراحتی های متداول سفر جلوگیری کند.

۱- جعبه کمک های اولیه First-Aid Kit

‏به همراه داشتن یک جعبه ی کمک های اولیه کوچک با بانداژ و دستمال مرطوب های ضدعفونی کننده و سایر ملزومات پزشکی در سفر همواره عاقلانه است، مخصوصا اگر سفر شما به گونه ای است که بیشتر اوقات خود را در طبیعت و مناطقی که دسترسی آسان به پزشک ندارند می گذرانید.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : روشهایی برای مراقبت از پول در مسافرت

اگر جعبه ی کمک های اولیه را در چمدانی که با خود به داخل هواپیما می برید حمل می کنید به خاطر داشته باشید که باید حتما به خوبی داخل آن را از وجود هرگونه آیتمی که در قسمت امنیتی فرودگاه ها مشکل ساز می شوند چک کنید. به عنوان مثال تیوب های کوچک کرم آنتی بیوتیک باید در کیسه ی پلاستیکی مایعات و ژل ها قرار بگیرند، این در حالی است که هر نوع نیشتر و قیچی بزرگی در بخش امنیتی ضبط می شوند. قیچی های کوچک (با تیغه هایی کوچکتر از ۴ اینچ) مشکلی ندارند.

نکات سفر

۲- گوش گیرهای مخصوص پرواز Flight Ear Plugs

برای مسافرانی که در طول خیز و فرود هواپیما دچار گوش درد می شوند، گوش گیرها با تنظیم فشار مانند هدیه ای آسمانی به نظر می رسند! بسیاری از افراد نیز در سفرهای زمینی و به هنگام رانندگی در کوهستان ها که تغییر ارتفاع به سرعت صورت می گیرد از این گوش گیرها استفاده می کنند.

 نکات سفر

۳- محفظه ی مرتب کننده ی قرص Pill Organizer

حتی در خانه نیز پیگیری برنامه ی دارویی به اندازه ی کافی سخت است. در سفر مسائلی مانند جت لگ، برنامه ی روزانه ی متفاوت و یک منطقه ی زمانی جدید را نیز به کل داستان اضافه کنید و آن وقت متوجه خواهید شد که محفظه ی مرتب کننده ی قرص می تواند بسیار مهم و نجات دهنده باشد.

نکات سفر

۴- ضد آفتاب Sunscreen

آفتاب سوختگی نه تنها باعث درد و قرمز شدن پوست می گردد بلکه می تواند باعث گرمازدگی و خستگی نیز بشود. در حقیقت آفتاب سوختگی توانایی بدن شما را برای خلاص شدن از شر گرما کاهش می دهد، بنابراین بهتر است با کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را از آفتاب سوختگی محافظت کنید.

نکته: اگر شما قصد غواصی دارید، لطفی در حق محیط زیست انجام داده و از ضد آفتاب هایی که ترکیبات آنها به طبیعت آسیب نمی زند استفاده کنید. مواد شیمیایی مخصوصا اکسی بنزون oxybenzone که در بیشتر برندهای ضد آفتاب یافت می شوند می توانند برای صخره های مرجانی مخرب باشند.

نکات سفر

۵- قطره ی مرطوب کننده ی بینی Nasal Mist

به هدف اجتناب از سرما، هوای داخل هواپیما معمولا رطوبت بسیار کمی دارد و همین موضوع باعث خشک شدن غشاهای مخاطی بینی شود که نقش مهمی در جلوگیری از بیمار شدن شما دارند. مرطوب نگه داشتن این بافت ظریف با اسپری نمکی بینی در پروازهای طولانی می توانند شما را از شر میکروب های موجود در هوا و همین طور اشخاصی که در اطراف شما سرفه می کنند نجات دهد.

نکات سفر

۶- ژل و دستمال مرطوب آنتی باکتریال Antibacterial Hand Gel and Wipes

اگر شما نیز در مورد میکروب های متعدد موجود در هواپیما و میز سینی شو آن شنیده اید، حتما متوجه خواهید شد که چرا ما این لیست را تهیه نموده ایم. لازم است که همواره برای استفاده از ریموت کنترل تلویزیون در اتاق های هتل و همچنین صفحه ی نمایش فیلم در هواپیماها از دستمال مرطوب آنتی باکتریال استفاده کنید. هنگام غذا خوردن اگر برای شست و شوی دست های خود دسترسی به سینک ندارید حتما با ژل دست های خود را تمیز کنید.

نکات سفر

۷- تصفیه کننده آب Water Purifier

کوهنوردان و مسافران بهتر است در سفر به کشورهای در حال توسعه و مکان هایی که دسترسی به آب آشامیدنی ایمن وجود ندارد از تصفیه کننده های آب استفاده کنند. در هنگام خرید این تصفیه کننده ها به نکاتی از قبیل وزن آنها توجه کنید. بیشتر آنها باید قابلیت فیلتر کردن باکتری ها، ویروس ها، پروتوزوآ و برخی مواد شیمیایی را داشته باشند.

نکات سفر

۸- مواد دافع حشرات Insect Repellent

پشه ها، کنه ها و دیگر خزندگان ترسناک می توانند ناقل بیماری های مختلفی از مالاریا گرفته تا زیکا باشند. اگر شما به منطقه ای سفر می کنید که از این نظر مشکوک است بهتر است در چمدان خود مقادیری مواد دافع حشرات برای استفاده در طول سفر قرار دهید، ضمن اینکه فراموش نکنید قبل از ترک آن مکان کفش ها و لباس های خود را به پرمثرین Permethrin آغشته نمایید.

نکات سفر

۹- جوراب واریس Compression Socks

مسافران در پروازهای طولانی در معرض خطر ترومبوز وریدی عمیق و یا DVT هستند که یک بیماری بالقوه خطرناک می باشد که در آن یک لخته خون در ورید (معمولا پا) شکل می گیرد. اگر چنین لخته ای در شش ها پخش شود می تواند عواقبی بسیار خطرناک داشته باشد که زندگی شخص را تهدید می کنند. جوراب های واریس که می توانند به گردش خون در پاها کمک کنند از DVT جلوگیری می کنند. دقت کنید که اگر مشکل پزشکی خاصی دارید باید با پزشک خود مشورت کنید تا از انواع سفارشی جوراب های واریس در طول سفر خود استفاده کنید.

نکات سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search