اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ

فرمان مهاجرتی ترامپ

دیوان عالی امریکا فرمان رئیس جمهور امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران ایرانی و ۶ کشور مسلمان دیگر به این کشور را تأیید کرد. با آسان بگرد همراه باشید تا به بررسی بیشتر فرمان مهاجرتی ترامپ بپردازیم.

به گزارش رویترز، ۹ عضو شورای عالی امریکا با درخواست رئیس جمهور ترامپ مواقت کردند و رای به برداشتن توقف فرمان مهاجرتی که توسط دادگاه‌های کوچک صورت گرفته بود، دادند. در این صورت از امروز این فرمان در مورد تمام اتباع کشورهای ایران، چاد، لیبی، سومالی، سوریه، کره شمالی، یمن و مقام‌های ونزوئلایی که قصد ورود به این کشور را دارند، اجرا می‌شود.

فرمان مهاجرتی ترامپ چندین ماه پیش داده شده بود، اما دادگاه‌های کوچکتر ایالتی مثل هاوایی فرمان اولیه ترامپ را رد کرده بودند و اجازه ورود این افراد را به کشور خود می‌دادند.

دیوان عالی امریکا توصیح داده است که این حکم تا رسیدگی شکایت‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر اجرا خواهد شد. اما در این بین استثناهایی هم در مورد اجرای این حکم وجود دارد که افراد خاص هنوز می‌توانند برای ویزای گردشگری، تجاری یا آموزشی اقدام کنند.

بر اساس این حکم آن دسته از شهروندان ایرانی و ۶ کشور دیگر ذکر شده که در امریکا روابط خانوادگی بسیار نزدیک، یعنی پدر، مادر، همسر، دختر یا پسر بالغ، همسر فرزندان، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، برادر و نامزد داشته باشند، می‌توانند برای گرفتن ویزای امریکا اقدام کنند.

فرمان مهاجرتی ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search