تله کابین لاهیجان

چه طبیعت زیبا و منحصربفردی را خواهید دید اگر تله کابین لاهیجان احرار یا بام سبز را در شهر لاهیجان، استان گیلان سوار شوید. جنگل‌های سرسبز و زیبا را در زیر پای خود خواهید دید که چگونه برایتان دست تکان میدهند. این تله کابین در سال ۱۳۸۴ در پی عقد قرارداری بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار احداث شد. از آن پس نیز شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی اداره می‌شود.

این تله کابین دارای دو ایستگاه است که ایستگاه اول از بام سبز به ایستگاه دوم که به تاج خروس معروف است میرسد. ۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. طول مسیر ۱۵۰۰ متر است.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : روستای لیلاکوه

در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی ایجاد شده در ایستگاه دوم کافی شاپ دارد. تعداد کابین‌ها ۳۳ کابین ایستگاه اول ۱۲۳ متر و ایستگاه دوم ۳۱۳ متر است. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت و ساعت کار از ۸ صبح تا ۸ شب بسته به مسافر و بازدید کننده است.

ایستگاه دوم فاز اول تله کابین لاهیجان از فراز بام سبز آغاز شده و به کوه فلاح خیر ختم می‌شود. در این ایستگاه کافی شاپ و آلاچیق وجود دارد و توقف در آن برای مسافران و بازدید کنندگان محدودیت زمانی ندارد. دره ۱۰۲ متر ارتفاع دارد. در کافی شاپ واگذار شده به بخش خصوصی روزانه تا ۷۰۰ نفر مسافر هم حضور می‌یابد. در تعطیلات معمولی ۲ الی ۳ هزار و در زمستان روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مسافر دارد. تله کابین دارای ۳ نفر نگهبان شب، و ۲ نفر برای نظافت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search