روستای اسطلخ کوه

روستای اسطلخ کوه

همانطور که از استان گیلان انتظار میرود باید هر آنچه در آن مشاهده میکنید زیبا و سر سبز باشد. این قائده برای تمامی روستاهای آن نیز صدق میکند و همگی آن‌ها از صلابت و سرسبزی فوق العاده‌ای برخوردار هستند. روستای اسطلخ کوه جزو دهستان خورگام شهرستان رودبار میباشد که در قسمت جنوبی گیلان واقع شده و از آب و هوایی بسیار دلپذیر برخوردار میباشد. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر روستای اسطلخ کوه بپردازیم.

روستای اسطلخ کوه

بخش خوردگام که این روستا را در دل خود قرار داده شامل ۴۳ روستا و یک شهر است که به مرکزیت بره سر میباشد. جالب است بدانید که واژه خورگام از دو بخش “خورشید” و گام “جای پا” تشکیل شده است که جمع آن‌ها به معنی جای پای خورشید تعبیر میشود. دلیل این نامگذاری نیز به اعتقاد بسیاری به دلیل وجود آفتاب خیزهای بسیار زیبا هنگام طلوع آفتاب میباشد.

همانطور که انتظار میرود این روستا نیز همانند سایر مناطق استان گیلان از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است و ارتفاع آن از سطح دریا نیز در حدود ۲۰۰۰ متر برآورد میشود. اهالی بومی این منطقه از طریق زراعت و دامداری گذران عمر میکنند و بدلیل نبود کارخانجات صنعتی در منطقه و سنتی بودن کشاورزی و دامپروری، برخی از اهالی این روستا به شهرهای صنعتی اطراف مانند شهر قدس، کرج، قزوین یا رشت مهاجرت کرده‌اند.

یکی از دلایلی که این روستا را بسیار متمایز کرده وجود آب و هوای بسیار معتدل و خنک در تابستان به واسطه کوهستانی بودن آن است که در کنار دشت‌های مملو از شقایق، بابونه و گل گاو زبان در ماه اردیبهشت است که منظره‌ای اعجاب انگیز را پدیدار کرده و همین امر هرساله مسافران بسیاری را از اقسا نقاط ایران به این منطقه میکشاند.

روستای اسطلخ کوه

 

3 پاسخ

  1. من و خانواده‌ام از خانواده مهدیزاده و اهالی محترم و متولی مسجد محل بسیار متشکر و سپاسگذاریم.

  2. باسلام
    واقعا جای بسیار زیباییست با مردمی بینهایت مهربان و مهماندوست مردمی با فرهنگ اصیل ایرانی. منو خانواده ام مهمان خانواده مهدیزاده بودیم و ارزومون اینه که درآنجا صاحب ملکی یا منزلی بشویم که بتونیم از تمام اقوام و دوستانمون در این فضای بسیار عالی پذیرایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search