روستای قلعه سید

روستای قلعه سید

در ۵ کیلومتری شهر کازرون منطقه‌ای خوش آب و هوا قرار گرفته است که نام آن روستای قلعه سید است که با استناد به نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ حدود ۲۵۱۲ نفر در آن زندگی میکنند که در ۵۵۱ خانواده تقسیم بندی میشوند که در سال‌های اخیر رشد مثبتی داشته است.

روستای قلعه سید کازرون به ۴ محله تقسیم شده است که هریک دارای امکاناتی متفاوت و منحصربفرد خود را داراست. قدیمی‌ترین بافت این روستا “دهنو” نام دارد که خانه‌های خشتی همچنان در آن پابرجاست. در گوشه‌ای از این روستا گودال بزرگی نیز وجود دارد که در گذشته مردم از آن برای ساخت خانه و خشت از آن خاکبرداری میکردند که مردم بومی این منطقه آن رو “گرو” می‌نامند، البته دیگر این گودال وجود ندارد و تبدیل به میدان شده است. از سایر محلات نیز میتوان به محله سگی، کردستان و باغ نو نام برد که از همه معروف‌تر محله سرآسیو (سرآسیاب) میباشد.

بیشتر امکانات و مغازه‌های این روستا در قسمت ورودی آن قرار گرفته است که شامل دو نانوایی و حسینیه بزرگ ثارالله است. ضمنا این روستا یک امامزاده به نام میرعمادالدین دارد که در بخش انتهایی روستای قلعه سید قرار گرفته است. خوب است بدانید که مردم بومی این روستا بیشتر به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند و ورزش مورد علاقه نوجوانان و جوانان نیز فوتبال است.

روستای قلعه سید
روستای قلعه سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search