سد قره قاچ

سد قره قاچ

یکی از مناطق گردشگری و تفریحی سمیرم سد قره قاچ است که واقع در روستای شمالی سمیرم (استان اصفهان) ست. این سد که سالانه درختان بسیاری را سیراب میکند قدرت آبگیری بالایی دارد و برای باغداری، زراعت و کشاورزی این منطقه مزایای زیادی دارد. آب این سد باعث شده که درختان منطقه قره قاچ سرسبز و زیبا شوند. به دلیل آب و هوای خوب و مناسبی که سد قره قاچ دارد پرندگان بسیاری هر سال در فصل بهار و پاییز به این منطقه مهاجرت میکنند. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر این سد بپردازیم.

سد قره قاچ

آب این سد برای احداث واحدهای تولید ماهی از توان بالایی برخوردار است و ممکن است چند واحد پرورش ماهی نیز ایجاد شده باشد. اداره امور آب منطقه شهرستان سمیرم مدیریت این سد را به عهده دارد. به دلیل پدیده خشکسالی و کم آبی که در چندین مدت اخیر در شهرستان سمیرم اتفاق افتاده است این سد دچار کمبود آب فراروانی شده است تا حدی که امکان شکست سد هم وجود دارد.

اداره امور آب منطقه‌ای شهرستان سمیرم برای نگهداشتن آب این سد تلاش بسیاری را به خصوص در سنوات اخیر انجام داده است. انتظار میرود که حضور پرندگان مهاجر در این سد را با به پایان رسیدن خشکسالی و کم آبی و افزایش باران شاهد باشیم و این امر باعث شود مردم کشور بتوانند از زیبایی و هوای مطلوب این سد استفاده کنند.

سد قره قاچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search