سه کشور در شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا

ایستریا را میتوان بزرگترین شبه جزیره‌ای دانست که در دریای آدریاتیک و در قلب اروپا واقع شده است که سه کشور کرواسی، اسلوونی و ایتالیا حول آن قرار گرفته است. جالب است بدانید که بیشترین قسمت این شبه جزیره که در حدود ۸۹% میباشد با کرواسی هم مرز است. به همین دلیل قسمت غربی شبه جزیره ایستریا را مربوط به کرواسی و قسمت شمال غربی آن را نیز مربوط به اسلوونی میدانند. با این حال این شبه جزیره به صورت مشترک بین سه کشور کرواسی، اسلوونی و ایتالیا مورد استفاده قرار میگیرد. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی و بررسی بیشتر این جزیره زیبا و در عین حال عجیب بپردازیم.

شبه جزیره ایستریا

گفتنی است که ۳۵% از سطح این جزیره به طور کامل از جنگل پوشیده شده است که همین امر سبب گشته تا این شبه جزیره بزرگترین واحه سبز در شمال دریای آدریاتیک محسوب شود. این شبه جزیره از شهرهای متعددی تشکیل شده است که معروف‌ترین آن‌ها پولا است که در بین گردشگران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این شهر جزو گرمترین شهرهای شبه جزیره ایستریا به حساب میآید که مقصد خوبی برای تعطیلات تابستانی محسوب میشود. لازم بذکر است که مساحت شبه جزیره ایستریا آنچنان زیاد نیست، به همین دلیل میتوان در آن پیاده به گشت و گذار پرداخت.

جالب است بدانید که از شهرهای اصلی هر سه کشور میتوانید به راحتی به شهر پولا سفر کنید. مثلا از ونیز ایتالیا و زاگرب کرواسی این امکان وجود دارد که آسان و راحت به این شهر در ایستریا رسید. همچنین از شهر لیوبلیانای اسلوونی نیز روزانه قطارهایی به مقصد پولا حرکت میکنند. ناگفته نماند که این شهر فرودگاه نیز دارد که پروازهایی از شهرهای اطراف آن به مقصد این شهر انجام میپذیرد.

شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا

شبه جزیره ایستریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search