امارات قصد دارد آب آشامیدنی خود را از قطب جنوب تامین کند

امارات قصد دارد آب آشامیدنی خود را از قطب جنوب تامین کند

بنا به خبرهای منتشر شده امارات متحده عربی قصد دارد تا با یدک کشیدن یک قطعه یخ از قطب جنوب به ساحل خلیج فارس، آب شرب مردم این کشور را تامین کند. به گزارش خبرگزاری گلف نیوز، دفتر مشاور ملی امارات در شهر ابوظبی تصمیم دارد قطعه عظیم یخ را از جزیره Heard که در حدود ۱۰۰۰ کیلومتری سواحل اصلی قطب جنوب قرار دارد به جزیره فجیر بیاورد که میان این دو حدودا ۸۸۰۰ کیلومتر میباشد. جالب است بدانید که این قطعه یخ عظیم میتواند آب آشامیدنی کافی برای یک میلیون نفر را به مدت ۵ سال تامین کند.

طرح یدک کشیدن یخ از قطب جنوب ازسال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و مدیر شرکت مذکور اعلام کرده قبلا در این مسیر سفر کرده و با استفاده از دستگاه‌های شبیه سازی امکان اجرای طرح را بررسی کرده است.

عبدالله محمد سلیمان الشیخ در این باره میگوید: دستگاه‌های شبیه ساز ما پیش بینی میکنند انتقال قطعه یخ از قطب جنوب تا خلیج فارس یک سال طول میکشد. ما برنامه ریزی‌های مالی و فنی را انجام داده‌ایم و باید گفت که بهترین روش انتقال کشیدن یخ در آب دریاست.

امارات متحده عربی یکی از خشک‌ترین کشورهای جهان به حساب میآید و یکی از کم آب‌ترین کشورهای دنیا به محسوب میشود. به طوری که این کشور میزان بارش سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی متر دارد. با این وجود مصرف آب در امارات متحده عربی دو برابر متوسط ملی است و به همین دلیل این کشور طی ۲۵ سال آتی در خطر خشکسالی شدید قرار دارد.

امارات قصد دارد آب آشامیدنی خود را از قطب جنوب تامین کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search