کوه های رنگی آرژانتین

کوه های رنگی آرژانتین

اگر به سمت شمال غربی‌ترین منطقه کشور آرژانتین سفر کنید به منطقه‌ای خواهید رسید که ۳ کشور آرژانتین، شیلی و بولیوی با هم تلاقی پیدا میکنند. این منطقه پر است از جاذبه‌های طبیعی، زیبا و رنگارنگ که کوه ‏Quebrada de Humahuaca معروف‌ترین آن‌هاست. این کوه‌ها در واقع سومین کوه رنگی در بین همتایان خود میباشد که پس از کوه‌های دانکسیا چین و Landmannalaugar ایسلند در جایگاه سوم قرار گرفته است.

گذر از جاده‌های میان این کوه‌های رنگی رنگی و زیبا حس بسیار خوبی را به هر بیننده‌ای منتقل میکند. تپه هفت رنگ نامی است که بر روی این منطقه در آرژانتین نهادند که رنگ‌ها مختلف آن در اثر رخ دادهای طبیعی و جغرافیایی متفاوت در طول سالیان دراز ایجاد شده است. اهالی بومی این منطقه نام تپه هفت دامن را برای این کوه‌ها انتخاب کرده‌اند که البته این نام رسمی نیست. دلیل انتخاب این نام نیز به نحوه قرارگیری این رنگ‌ها بر روی یکدیگر که کاملا به لباس و دامن‌های محلی شبیه است انتخاب شده است.

اولین رنگی که مشاهده میشود صورتی است که طبق نظریه جغرافیدانان شکل ‏گیری آن به ۳ تا ۴ هزار سال پیش باز میگردد. رنگ‌های سفیدی که در این کوه دیده مشود نیز از آهک ایجاد شده‌اند و ‏حتی قدمت آنها به ۴۰۰ میلیون سال پیش نیز میرسد. از دیگر رنگ‌هایی که در این بین دیده میشود رنگ قهوه‌ای و بنفش است که ‏سرشار از کربونات کلسیم هستند و بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند. رنگ سرخ نیز وجود آهن را در میان خاک این ‏تپه نشان میدهد که عمر آن نیز به ۱ الی ۲ میلیون سال پیش برمیگردد.

کوه‌های رنگارنگ ‏Quebrada de Humahuaca در این منطقه باعث جذب گردشگران بسیاری شده که در روستای پورمامارکا (‏Purmamarca‏) اقامت میکنند ‏و اینجا به یک مقصد پرتردد برای توریست‌ها تبدیل شده است. گردشگران علاقه‌مند علاوه بر بازدید از این کوه‌های زیبا میتوانند به کوهنوردی بپردازند یا در نزدیکی کوه‌ها سوار اسب شوند یا حتی مسیری را با دوچرخه رکاب بزنند و در کنارش از مناظر لذت ببرند.

کوه ‏Quebrada de Humahuaca

کوه ‏Quebrada de Humahuaca

کوه های رنگی آرژانتین

کوه های رنگی آرژانتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search