به گل نشستن کوه عظیم یخی در کانادا

به گل نشستن کوه عظیم یخی در کانادا

اگر این شانس را داشته باشید تا در طول بهار یا حتی تابستان به سواحل شرقی کانادا سفر کنید با مناظری جالب و عجیب روبرو خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر وارد محدوده خط ساحلی لابرادور تا ساحل شمال شرقی جزیره نیوفاندلند که آن را با نام Iceberg Alley یعنی کوچه یخ می‌شناسند میتوانید تکه‌های بزرگ و کوچک یخی را ببینید که سفر درازی را از گرینلند آغاز کرده تا به اینجا برسند.

اما امسال اتفاق جالبی افتاد و آن هم این بود که در ابتدای ماه آوریل یک کوه یخی بسیار عظیم الجثه در اطراف دهکده فریلند به گل نشست که همین موضوع باعث شد تا ساکنان قدیمی این منطقه نیز با دیدن آن شگفت زده شوند. چراکه ارتفاع این کوه یخی حدود ۱۵۰ پا بوده و بزرگ‌ترین کوه یخی است که Iceberg Alley تا کنون به خود دیده است.

همانطور که گفته شد در طول بهار و اویل تابستان هرسال صدها قطعه یخ از جزیره بافین یا گرینلند شکسته شده و در امتداد آب‌های این منطقه گسیل میشوند. با استناد به پژوهش‌هایی که انجام شده، امسال چیزی در حدود ۶۰۰ کوه یحی در اقیانوس اطلس شمالی معلق بوده‌اند. معمولا برای بازدید از کوه‌های یخی میتوان سوار قایق شد و در امتداد خط ساحلی پیش رفت تا به یخ‌ها نزدیک شد. اما این کوه یخی عظیم معادلات را بر هم زد و با نزدیک شدن بسیار زیاد به ساحل و به گل نشستن آن باعث شد افراد به راحتی بتوانند از آن بازدید کنند.

محققان بر این باور هستند که افزایش دمای کره زمین و همچنین وزش بادهای قوی در جهت خلاف عقربه‌های ساعت باعث شده تا کوه‌های یخی سرگردان به نواحی جنوبی کشیده شوند.

به گل نشستن کوه عظیم یخی در کانادا

به گل نشستن کوه عظیم یخی در کانادا

به گل نشستن کوه عظیم یخی در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search