دیوار چین

دیوار بزرگ چین در حدود ۲۰۰۰ سال پیش یعنی در سال ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح بنا نهاده شده است. اما آن چیزی که شما امروزه به عنوان دیوار میبینید در زمان سلسله مینگ و بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ میباشد.

ساخت دیوار عظیم چین

باور عمومی تاریخ شناسان و مردم این است که سنگ بنای دیوار چین ابتدا در سال ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح و به فرمان امپراطور شین گذاشته شده است اما بازهم تا پیش از آن دولت‌های دیگر چین دیوارهای دفاعی خود را ساخته بودند اما شین برای جلوگیری از دولت های شمالی از جمله مغول ها آن ها را به یکدیگر متصل کرده است. البته بیشتر قسمت‌های دیوار اولیه به مرور زمان تخریب یا فرسوده شده و در حال حاضر وجود ندارد.

پس از امپراطور شین، امپراطور و سلسله های بعد از آن نیز در جهت ساخت و رشد هر چه بیشتر این دیوار قدمهای بلندی برداشتند که از معروفترین آنها میتوان به سلسله مینگ (۱۶۴۴- ۱۳۶۸) اشاره کرد که طی یک پروژه بازسازی عظیم، طول دیوار چین را به ۶۰۰۰ کیلومتر رساند.

می‌توانید تصور کنید که ساخت چنین بنایی در آن دوران با چه دشواری‌هایی همراه بوده است؟ کارگران در آن زمان از چه تکنیکی برای ساخت این دیوار بر روی دامنه‌های شیب‌دار استفاده کرده‌اند؟ آن‌ها چطور سنگ‌هایی با آن وزن را تا محل ساخت دیوار حمل کرده اند؟ آنچه می‌دانیم این است که دیوار بزرگ چین از سنگ، خاک، شن و ماسه و آجر ساخته شده و کارگران برای ساخت آن از دست، طناب و سبد استفاده کرده‌اند.

دیوار چین برای حفاظت از کشور

دیوار بزرگ چین دارای تعداد زیادی برج ساعت و قلعه میباشد که سربازان می‌توانستند در آن‌جا سنگر بگیرند و مهمات و آذوقه خود را در آن‌ها ذخیره نمایند. به خاطر ساختار ویژه آن، مامور برج دیدبانی می‌توانسته به راحتی پیام های اضطراری را در طول دیوار منتقل نماید. همچنین سلاح‌های ویژه‌ای روی دیوار چین تعبیه شده بودند که از آن‌ها برای دفاع از کشور در برابر مهاجمان استفاده می‌شده و امروزه نسخه بدل آن‌ها در آن‌جا قرار دارند. متخصصان معتقدند که حدود ۱ میلیون سرباز قادر بودند هم‌زمان در امتداد دیوار چین مستقر شوند !

مشاهده دیوار چین از فضا

فقط باید گفت: دروغ و شایعه ای بیش نیست !! در واقع این‌ جمله که “دیوار بزرگ چین از کره ماه قابل مشاهده است” یک افسانه است اما با این‌حال هنوز بسیاری از مردم بر این باورند که میتوان دیوار چین را از فضا دید، در صورتیکه هیچ یک از فضانوردان این ادعا را تایید نکرده اند و حتی یکی از آنها معتقد است که دیوار چین تنها تا ارتفاع ۱۸۰ مایلی زمین قابل مشاهده است و بعد از آن ناپدید می‌شود.

طول دیوار چین

در حال حاضر تنها ۶۰۰۰ کیلومتر از این بنای عظیم و غول پیکر به جا مانده است اما بنا به اعتقاد عموم، طول اولیه دیوار چین ۵۰۰۰۰ کیلومتر بوده که در طی قرن‌ها و با تغییرات و خساراتی که به آن وارد شده مقدار قابل توجهی از آن از بین رفته و به این مقدار رسیده است.

مدت زمان ساخت دیوار چین

دیوار بزرگ چین در طول سال‌های زیادی ساخته شده است. اعتقاد بر این است که ساخت دیوار اصلی بیش از ۲۰ سال طول کشیده است. و همچنین مدت زمان ساخت دیوار در زمان سلسه مینگ نیز حدود ۲۰۰ سال به طول انجامیده است.

اشخاص معروف نیز از دیوار چین بازدید کرده اند

در طول سالیان افراد معروف همچون رهبران و روسای جمهور بسیاری از کشورها از دیوار بزرگ چین دیدن کرده‌اند. از جمله آن‌ها می‌‌توان به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۹ از دیوار چین بازدید نمود. همچنین دیوید کامرون نخست وزیر اسبق بریتانیا که در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۰ از این محل دیدن کرد.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

[vc_row][vc_column][ultimate_modal btn_size=”block” btn_bg_color=”#e74c3c” btn_text=”مشاهده آدرس را بر روی نقشه مشاهده کنید” modal_size=”block” modal_style=”overlay-fade” overlay_bg_opacity=”80″ btn_txt_color=”#ffffff” button_text_font_size=”desktop:14px;”][/ultimate_modal][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search