روستای لیلا کوه

روستای لیلا کوه منطقه ایست بسیار زیبا و خوش آب و هوا در شهر لنگرود استان گیلان که مردمان بومی این منطقه آن را با نام لیله کوه نیز می شناسد. چند وقتی است که لیلاکوه به یکی از مناطق پر بازدید گردشگری استان لنگرود به واسطه زیبایی های بی حد و حصرش تبدیل شده است.

مناطقی همچون علی آباد، ملات و کومله و بعد زیبایی های آن طرف کوه روستای لیلا کوه یعنی اطاقور و در نهایت خرما، کاری کرده تا بهشت پنهان ایران را یک مکان جمع بشوند. باید گفت مردمانی که در این منطقه مسحور شده اند در کنار خود کوه های سرسبز، شالیزار و رودخانه پر از ماهی دارند و گویی از این محسور بودن نهایت لذت را می برند.

جالبه بدونید که بر روی قله عطا کوه دکل های مخابراتی بسیاری برای رادیو، تلویزیون و مخابرات نصب شده است که اهالی بومی این منطقه به همین دلیل آن را قله دکل می نامند. هرچه از لذت کوهنوردی در این منطقه بگوییم بازهم کم است مخصوصا در فصل بهار و تابستان که سر سبزی و طراوت باغات چای و جنگل های مسیر به زیباترین شکل ممکن رخ عیان می کنند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : روستای کندلوس

البته آن هایی که به این کوه های آشنایی ندارند توجه داشته باشند که مسیر عمومی میدان روستای لیلا کوه همان مسیری است که می توانید با دردسر کمتر و با کمک راهنماها سرراست به آنجا برسید، چرا که مابقی مسیرها در بین راه به دو راهی های متعدد و زیادی می رسند که کار را برای یافتن راه درست برای شما بسیار سخت می کند. باید این را هم در نظر گرفت که خطر گم شدن در جنگل و یا جاده ای که ابتدا و انتهایش را نمی شناسید هم وجود دارد. با تمام این تفاسیر اگر قصد صعود از مسیرهای جدید و فرعی را دارید حتما صبح زود حرکت کنید که در صورت گم شدن و یا معطلی بین راه به تاریکی عمیق شب نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search