با بهترین غذاهای صربستان آشنا شوید

استیک پر شده صربستانی

بالکان غذاهای معروفی دارد که طعم خاص و منحصر به فردی دارند و خوردن این غذاها تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. در این مقاله سعی داریم شما را با ۱۰ غذاهای صربستان آشنا کنیم که بیشترین طرفدار را در میان گردشگران دارد تا در اگر به این کشور زیبا سفر کردید با بهترین غذاها آشنا بوده و آن‌ها را امتحان کنید، پس با آسان بگرد همراه شوید.

بهترین غذاهای صربستان

بعد از آنکه قانون لغو روادید صربستان برای اتباع ایرانی و هندی اجرا شد، شاهد آن بودیم که بسیاری از هموطنانمان به سرعت رهسپار این کشور شدند تا از جاذبه‌های دیدنی آن دیدن نمایند، چراکه این کشور به نوعی مقصد جدیدی برای سفر دوستان محسوب میشد. خوبه که قبل از سفر با غذاهای صربستانی آشنا شوید تا آن‌ها را در طول سفر امتحان کنید.

۱- چواپی

چواپی (Ćevapi) به عنوان یکی از سنتی‌ترین غذاهای صربستان شناخته میشود. برای تهیه این غذا دستورالعمل‌های مختلف و متعددی وجود دارد اما در نتیجه تمامی آن‌ها طعمی مشابه یکدیگر خواهند داشت و بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. ترکیب این غذا گوشت خورد شده کبابی است که بر روی یک تکه نان صاف سرو میشود. این غذا با نام‌های دیگر لپینجا (Lepinja) یا سومون (Somun) نیز شناخته میشود. اگر این غذا را به همراه کجمک (Kajmak) و با پیاز خورد شده میل کنید طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

غذای چواپی صربستان

۲- کایماک

کایماک یکی دیگر از غذاهای سنتی کشور صربستان است که هر زمان بخواهید میتوانید آن را در رستوران‌ها پیدا کنید اما اگر آن را در منزل تهیه کنید طعمی بسیار لذیذتر خواهد داشت. کایماک (Kajmak) مانند یک نوع پنیر تازه و نارس است که از شیر غیر پاستوریزه و غیر هموژنیزه تولید میشود. سرو چواپ (Cevap) یا هر نوع غذایی که از گوشت تهیه شده باشد در کنار این غذا بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر این اگر مایل باشید می‌توانید این غذا را تنها بر روی یک تکه نان صاف میل کنید.

غذای کایماک صربستان

۳- استیک پر شده

این غذا که Karadjordje schnitzel نام دارد یک غذای سلطنتی است که توسط شاهزاده صربستانی به نام “Karadjordje” نامگذاری شده است. این غذا از شنیتسل گوشت گوساله تهیه میشود که پس از اینکه کمی سرخ شد و به صورت یک نان درآمد آن را کجمک ادویه دار می‌پیچند. اگر قصد سفر به بلگراد را دارید حتما این غذای لذیذ را امتحان کنید.

استیک پر شده صربستانی

۴- سارما یا رول کلم

سارما (Sarma) که یکی از لذیذترین غذاهای صربستان است را میتوان به عنوان ملکه غذاهای این کشور دانست. این غذا که در برگ کلم سرو میشود به وسیله گوشت چرخ شده تهیه شده و در ادویه آغشته میشود. قدمت این غذا به زمان امپراطوری اتومان (Ottoman) باز می‌گردد و امروزه نیز در بین مردم محبوبیت خاصی دارد.

غذای سارما و رول کلم

۵- موساکای صربستانی

موساکای صربستانی (Moussaka) که غذایی چند لایه است در لایه‌های مختلف آن گوشت قرار دارد و شبیه موساکای عادی می‌باشد. تفاوت بین موساکای صربستانی و عادی این است که در نوع صربستانی به جای استفاده از بادمجان در لایه‌ها از سیب زمینی استفاده میشود، همچنین ادویه‌ای که در آن بکار برده میشود نیز متفاوت است. اگر در کنار این غذا یک لیوان نوشیدنی به همراه سالاد فصل میل کنید طعمی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

غذای موساکای صربستانی

۶- آیوار

آیوار (Ajvar) به عنوان یکی از پیش غذاهای صربستان است که تقریبا با هر نوع غذایی میتوانید آن را میل کنید. در این پیش غذا بادمجان، فلفل دلمه‌ای قرمز و سیر استفاده میشود. این غذا در صربستان با نام سالاد صربستانی نیز شناخته میشود. در کشور صربستان افراد محلی اولین سوالی را که از شما می‌پرسند این است که آیا طعم این پیش غذا را چشیده‌اید؟

غذای آیوار صربستانی

۷- پنیر جوان

یک نوع پنیر به نام پنیر جوان صربستانی (Mladi sir) که نام دیگر آن Cottage Cheese است و با شیر کم چرب درست میشود و تقریبا دارای طعمی خنثی می‌باشد. بهترین زمان استفاده از این پنیر همراه با غذاهای گوشتی است. بهترین نوع پنیر جوان صربستانی مانند کجمک در خانه تولید میشود اما در بازارهایی که غذاهای صربستانی دارند نیز میتوانید آن را خریداری کنید. اگر علاقه دارید طعم لذیذ این پنیر را تست کنید می‌توانید Gibanica sa sirom را که یک نوع شیرینی صربستانی است و در آن از این نوع پنیر استفاده شده است را در رستوران‌های بلگراد سفارش دهید.

پنیر جوان صربستانی

۸- سوسیس صربستانی

در صربستان سوسیس‌ها (Kobasice) تنوع بسیاری دارند. بعضی از این سوسیس‌ها مانند سوسیس کوباسیکا (Sremska domaca kobasica)، کاراواویتسه (Krvavice)، کولن (Kulen) هستند. انواعی از سوسیس‌ها قبل از سرو حتما باید سرخ شوند، اما برخی دیگر از سوسیس‌ها مانند پیش غذا به صورت سرد مصرف می‌شوند. اگر قصد دارید از سوسیس‌های سرخ شده استفاده کنید حتما در کنار آنها لوبیا را امتحان کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

سوسیس صربستانی

۹- وارسی

در میان غذاهای بالکانی وارسی (Cvarci) یکی از محبوب‌ترین غذاها به شمار میرود و این غذا از چربی‌های گوشت به وسیله حرارت استخراج میشود. این غذای ترد و نمکین با فرا رسیدن فصل زمستان در خانه تمام صربستانی‌ها یافت میشود و طعم لذیذ این غذا با مزاج بیشتر افراد سازگاری دارد.

غذای وارسی

۱۰- همبرگر صربستانی

همبرگر (Pljeskavica) در میان توریست‌ها و افراد محلی صربستان یکی از معروف‌ترین غذاهای این کشور است. در این غذا از گوشت کبابی و ادویه زده شده (ترکیبی از گوشت‌های قرمز) استفاده میشود. برای سرو این غذا از نوعی نان به نام سومن (somun) یا لپینجا (lepinja) استفاده میشود.

غذاهای صربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search