لوازم ضروری سفر چیست؟

شاید مهمترین بخش یک سفر خوب و دل انگیز از ابتدای آن یعنی چمدان بستن شروع میشود. چه اتفاق ناگواری است اگر توی جمع کردن وسایل عجله کنید و وسیله ای رو جا بزارید، به خصوص اگر به اون وسیله بشدت در مسافرت احتیاج داشته باشید. جمع کردن وسایل بسیار اهمیت دارد و باید تمامی وسایل ضروری را به دقت روز قبل از مسافرت جمع و جور کنید. البته این بدین معنا نیست که هر وسیله کوچیک و بزرگی رو توی چمدون جا بدید و مانند کسانی که دارند اسباب کشی می کنند به مسافرت بروید. مثلا وقتی قصد سفر تفریحی دارید چه دلیلی دارد که چند دست لباس رسمی و شیک با خود به همراه داشته باشید و آخر هم استفاده نشده آن ها را بازگردانید ؟ یا مثلا اگر قرار است که در طول مسافرت در هتل اقامت داشته باشید چرا باید با خود سشوار حمل کنید ؟ در این مقاله نیز قصد داریم لوازم ضروری سفر را بررسی کنیم تا هنگام مسافرت با مشکلی مواجه نشوید.

مهم ترین وسایل :

گذرنامه، بلیط‌، پول، کارت اعتباری، چک‌ پول‌های مسافرتی، واچر (رسید) یا شماره رفرنس رزرو هتل، نقشه ی شهر مقصد، شماره تلفن های اضطراری شهر مقصد ( پلیس، اورژانس، تاکسی و امثال این‌ها).

حتما حتما این موارد را در یک کیف دستی قرار دهید و آن را هرجا در کنار خود داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید : پل ورسک

کفش و لباس مناسب :

کفش و لباس مناسب جزو لوازم ضروری سفر می باشد، به طوری که ممکن است با به همراه نداشتن کفش مناسب یا عینک آفتابی به کلی با مشکل مواجه شوید. آب و هوای شهر مقصد را از طریق اپلیکیشن های موبایل یا سایت های مربوطه حتما بررسی کنید و لباس مربوط به آن هوا را با خود به همراه داشته باشید.

ابزار و لوازم الکترونیکی

اگر نوت بوک و گوشی همراه نیز در سفر دارید حتما به یاد داشته باشید که شارژ آن ها را نیز به همراه داشته باشید. باتری، دوربین عکاسی یا فیلم برداری، فلش مموری و پاور بانک نیز می تواند جزو لوازم ضروری سفر مسوب شود که در مسافرت به کار شما خواهد آمد.

وسایل بیشتر

دستمال کااغذی، چسب ‌زخم، کرم ضد آفتاب، لوسیون دورکننده‌ی حشرات، چندتا قرص به درد بخور و ضروری ( فراموش نکنید بردن قرص‌ و دارو به بیشتر کشورها ممنوع است و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید حتماً ترجمه‌ی رسمی نسخه‌ی پزشکتان را همراه داشته باشید)، یکی دو تا کیسه‌ی پلاستیکی برای این‌که بتوانید در صورت لزوم لباس‌های کثیف را از تمیز یا خوردنی‌ها را از غیر خوردنی‌ها جدا کنید، کتاب یا مجله‌ی کوچکی که بتواند در طول مسیر شما را سرگرم کند، یک کوله پشتی کوچک هم شاید راحت‌تر از کیف دستی باشد.

لوازم ضروری سفر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search