سفرنامه پوکت و بانکوک تایلند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهتر است سفرنامه پوکت تایلند را اینگونه آغاز کنم که تجربه دیدن جاهای جدید، آشنایی با فرهنگ و ملل مختلف، دیدن مناظر زیبا و دل انگیز، رها شدن در طبیعت بکر و دست نخورده، دور شدن از فشار و مشکلات زندگی و کاهش استرس های روزمره و… هرآنچه که هدف شما از سفر باشد مهم این است که برای رسیدن به آرزوهای خود و دست یابی به تجربه‌های نو و جدید میبایست برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

این برنامه ریزی مستلزم آن است که نکاتی مهم در رابطه با مکانی که میخواهید بروید را بدانید پس بنا شد تا سفرنامه پوکت را بنویسیم تا با تایلند و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا شوید.

  • میزان بودجه سفر
  • هدف از سفر
  • شرایط سنی همراهان
  • آشنایی با آداب و فرهنگ و قوانین کشور مورد نظر
  • انتخاب هتل محل اقامت
  • بررسی و شناسایی نقاط گردشگری و مکان‌های دیدنی، تفریحی و مراکز خرید ونحوه دسترسی به آنها و… یا میتوانید هر آنچه را که برای شما در الویت قرار دارد را انتخاب کنید و به لیست خود اضافه کنید.

پس از آنکه سر فصل‌های خود را انتخاب نموده‌اید.حال میتوانید با دیدی باز و با هدفی صحیح و درست، مقصدی مناسب را برای برآورده کردن اهداف سفرتان در نظر بگیرید.

[/vc_column_text][vc_column_text el_class=”txt-box1″ css=”.vc_custom_1503426123060{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;padding-top: 15px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 15px !important;padding-left: 25px !important;border-radius: 5px !important;}”]

قبل از اینکه وارد بحث سفرنامه تایلند و خاطراتی که از آن سفر برای من به جا مانده شوم باید چند نکته را بازگو کنم. اگر قصد از سفر به تایلند تنها شهر پاتایا و آن هم گشت و گذار در چند خیابان محدود آن است پیشنهاد میکنم که ادامه این سفرنامه را نخوانید. چراکه من در این سفر قصد کسب تجربیات جدید از تایلند را داشتم و سعی کردم تا از جزایر زیبا و دیدنی، غذاهای خیابانی، مراکز خرید و … دیدن کنم. اصلا زندگی همینه، دیدن جاهای جدید، صحبت با افرادی که زبانشون رو بلد نیستی یا چشیدن طعم غذاهایی که قبل از آن اصلا امتحانشون نکردی!

[/vc_column_text][vc_column_text]

دریافت ویزا

چنانچه قصد دارید تا با تور مسافرتی به تایلند سفر نمایید، امور اخذ روادید این کشور توسط آژانس مسافرتی مربوطه انجام خواهد شد، اما چنانچه در نظر دارید تا خود به تنهایی سفری به این کشور داشته باشید حتما مقاله “به آسانی ویزای تایلند را دریافت کنید” را بخوانید.

شروع سفرنامه پوکت

از نوروز ۱۳۹۵ تصمیم سفر به تایلند گرفتیم که این فکر با توجه به تجربه سفر سال گذشته ما به مالزی با شروع خواندن سفرنامه‌های مختلف که در همین سایت آسان بگرد یا سایت‌های مختلف بود شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد این کشور و انتخاب شهر مدنظر کردیم و تصمیم گرفتم که این بار خودم تحربیات سفر به تایلند را در قالب سفرنامه پوکت منتشر کنم.

سفرنامه پوکت ما با توجه به اینکه سفر به صورت خانوادگی و به همراه دو فرزند نوجوانمان بود و مقصد سفر را شهر پوکت و بانکوک تایلند قرار دادیم پس خواندن آن بیشتر به درد کسانی میخورد که تمایل دارند خانوادگی سفر کنند. و از اینجا به بعد انتخاب آژانس و تور مناسب و انتخاب نوع پرواز بود که به علت اینکه همه در شهر بانکوک الویت خودرا به خرید داده بودند و با توجه به محدویت حمل بار در پروازهای داخلی تایلند (حداکثر بار مجاز مسافر ۲۰ کیلو میباشد و اگر بار اضافه به همراه داشته باشید مستلزم پرداخت هزینه جداگانه هستید).

بهترین گزینه این بود که ابتدا به پوکت و سپس به بانکوک برویم. ابتدا پروازهای عربی را چک کردیم و سرانجام با توجه به نرخ پروازها، عمان ایر که نسبت به بقیه ایر لاین‌ها قیمت مناسبتری داشت را انتخاب کردیم. اما نقطه ضعف این خط هوایی این بود که پرواز مستقیم به پوکت نداشت، بلکه ابتدا از تهران به مقصد مسقط و از آنجا بعد از تعویض هواپیما به بانکوک و سپس با یک پرواز داخلی (مانند نوک ایر، ایر آسیا و…) به پوکت میرسیدیم و همینطور بالعکس تا تهران ولی با توجه به اختلاف قیمت‌ها و تعداد نفرات ترجیح دادیم از این پرواز استفاده کنیم.

هواپیمایی عمان

رزرو هتل در تایلند

با گرفتن قیمت از آژانس های مختلف برای دو هتل در پوکت و بانکوک (دوانجیت ۴ ستاره در پوکت و ماندارین سنتر پوینت ۴ ستاره در بانکوک) سرانجام تور پوکت، بانکوک رو با قیمتی مناسب برای ۹ شب و ۱۰ روز پیدا کردیم که شامل ۵ شب در پوکت و ۴ شب در بانکوک که این قیمت مشابه قیمت‌هایی بود که بسیاری از آژانس‌ها برای همین دو هتل و همان نوع اتاق برای ۷ شب و ۸ روز ارائه میدادند. البته برای آشنایی با هتل‌ها و اطلاع از قیمت‌ها میتونید از سایت بوکینگ یا از قسمت هتل سایت آسان بگرد اقدام کنید. این سرآغازی بود برای شروع نوشتن سفرنامه پوکت تایلند.

هتل دوانجیت ۴ ستاره پوکت

هتل دوانجیت

سفرنامه پوکت

هتل دوانجیت

هتل دوانجیت

هتل دوانجیت

هتل ماندارین سنتر پوینت ۴ ستاره بانکوک

هتل ماندارین سنتر پوینت بانکوک

هتل ماندارین سنتر پوینت بانکوک

هتل ماندارین سنتر پوینت بانکوک

هتل ماندارین سنتر پوینت بانکوک

هتل ماندارین بانکوک

تقریبا سه هفته قبل از پرواز اقدام به گرفتن تور کردیم و حدود یک هفته بعد ویزای تایلند ما تایید شد (برای اینکه مشمول هزینه اضافی جهت ویزای فوری نشوید تور را حدود ۲۰ روز قبل رزرو کنید). تنها نگرانی ما از پرواز این بود که برخی هموطنان از قرار گرفتن صندلی‌ها خود در داخل هواپیما به صورت پراکنده صحبت کرده بودند که این مورد را با آژانس مطرح کردیم که گفتند باید در فرودگاه هنگام گرفتن کارت پرواز این موضوع را ذکر کنید تا مشکلی پیش نیاید.

سفرنامه پوکت را با حرکت به سوی فرودگاه امام خمینی پیش می‌بریم. روز حرکت یکشنبه ششم تیرماه ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگام امام کانتر مربوط به پرواز باز گردید و چمدانها را تحویل دادیم و ساعت ۲:۴۰ دقیقه کارت‌های پرواز از تهران تا مسقط و از مسقط تا بانکوک را با ذکر اینکه ما خانواده هستیم و میخواهیم کنار هم قرار بگیریم را دریافت کردیم. دقیقا راس ساعت ۵:۴۰ هواپیمای عمان ایر از تهران به سمت مسقط پرواز کرد. هواپیمای تهران تا مسقط مانند هواپیماهای کوتاه پرواز در دو ردیف سه تایی در هر طرف می باشد که ما یک ردیف سه تایی و یک تکی کناری را انتخاب کردیم.

برای شام دو انتخاب شامل : غذای سبزیجات (مواد گیاهی) و فیله مرغ و سیب زمینی موجود بود و بعد از آن نوشیدنی شامل نوشابه، چای، کافی و آبمیوه سرو میشد و چون در ماه رمضان بودیم از مسافران سوال میشد و در صورت روزه بودن اسامی یادداشت و درهنگام اذان (یعنی حدود ۴۰ دقیقه بعد) به مسافران روزه دار افطاری داده شد که حدودا ۱۵ نفر از مسافرین روزه بودند.

لازم به ذکر است فضای نشستن این هواپیما کمی بیشتر و البته با راحتی بهتر و پذیرایی مناسب تر و برخوردی بهتر از پروازهای وطنی میباشد .پس از یک ساعت و نیم پرواز به فرودگاه مسقط رسیدیم. ساعت ۷:۵۵ دقیقه بلافاصله بعد از فرود در مسقط به سرعت و با عجله راهنماها ما را به سمت پرواز دوم به سمت بانکوک راهنمایی کردند. در تهران گفته شده بود که حدود یک ساعت در اینجا توقف داریم که با تعجب فقط به سرعت از داخل ورودی‌ها گذشتیم.

فرودگاه مسقط فرودگاهی نسبتا بزرگ و تمیز با فری شاپ‌های فراوان بود که فقط به سرعت از جلوی آنها عبور کردیم و بلافاصله وارد هواپیمایی به مراتب بهتر و جادارتر و مرتب‌تر شدیم. فضای بین صندلیها بسیار راحت بود و چمدانها به صورت اتوماتیک وارد پرواز دوم شدند.

تعویض پرواز به مقصد تایلند

در ادامه سفرنامه پوکت به پرواز دوم رسیدیم که مملو از هموطنان ایرانی و توریست‌های دیگر ملل بود در ابتدای پرواز به هر نفر هدفون، یک عدد کیف کوچک که در داخل آن گوش گیر، چشم بند، جوراب و یک عدد مسواک و خمیر دندان بود در کمال احترام به شما تحویل میدادند. ساعت ۲۱:۲۰ هواپیما به مقصد بانکوک مطابق زمانبندی از قبل تعیین شده حرکت کرد.

در این ایر لاین در پشت هر ردیف صندلی مانتیوری لمسی و اختصاصی قرار دارد که در طول پروازهای طولانی مدت شما را با فیلم‌های روز از هر ژانری به زبان‌های عربی، انگلیسی و اینترنشنال، کارتون‌ها، بازی‌ها، مسابقات ورزشی، مکان‌های دیدنی نقاط مختلف کشورهای جهان، تلویزیون محلی، مسیر حرکت لحظه به لحظه و فاصله و ساعت رسیدن به مقصد و دیگر سرگرمی‌های موجود در آن کاملا شما را مجذوب خود میکرد تا شما گذر زمان را کمتر احساس نمایید.

در قسمت پایین مانیتور محل سوکت شارژ موبایل قرار داشت و شیشه‌های کناری به صورت فتو کرومیک بوده و با درجه بندی میتوانستید میزان ورودی نور را تنظیم کنید. همچنین هواپیما از لحاظ میزان تهویه و عدم وجود سر و صدای موتور بسیار خوب بود و مشکلی نداشت.

لازم به ذکر است در هنگام حرکت به سمت بانکوک بعضی از ردیف‌ها به طور کامل تکمیل نگردیده بود که با اجازه از پرسنل میتوانید به راحتی در یک ردیف سه تایی قبل از نشستن هواپیما که بستن کمربند الزامی است به راحتی استراحت کنید که خیلی از توریست‌های خارجی از این فرصت استفاده کردند و دل سیر استراحت کردند. پذیرایی در این پرواز شامل ۳ نوع غذای گیاهی، فیله مرغ با برنج و چلو گوشت بود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار بود، همچنین در طول پرواز از ما به دفعات پذیرایی شد انصافا بسیار خوب بود.

ساعت ۵:۴۵ دقیقه ما بر فراز شهر بانکوک قرار داشتیم، رودخانه معروف Chao Phraya River از فراز آسمان جلوه بسیار زیبایی داشت، همچنین شالیزارها و فضای کلی شهر را نیز میتوانستید در یک نظر ببینید که این هم در نوع خود بسیار زیبا بود. ساعت ۵:۲۵ به وقت بانکوک و ۳:۲۰ دقیقه به وقت ایران هواپیما به سلامت، بدون مشکل به نرمی در فرودگاه بسیار بزرگ و مجهز و زیبای بانکوک فرود آمد.

جالب است بدانید که قبل از فرود به شما فرم مخصوصی داده میشود که باید مشخصات کامل خود را مانند: نام و نام خانوادگی هدف از سفر، مدت سفر، شماره گذرنامه را در دو قسمت مجزا ثبت نمایید.

در صورت عدم ثبت میبایست هنگام خروج از کیت مخصوص فرم را کامل نموده و تحویل دهید که بعضا افرادی با این فکر که تو این شلوغی کی تحویل داده کی میگیرد باعث اتلاف وقت خود و کندی حرکت دیگران شده‌اند چراکه تحویل این برگه الزامی است (خلاصه اونجا به از این خبرها نیست). به نظرم ذکر این نکته در سفرنامه پوکت بسیار مهم بود.

بعد از تحویل گرفتن چمدانها با کارگزار شرکت توریستی هما در فرودگاه ملاقات کردیم (در تهران به شما اطلاع میدهند که در کنار کدام درب خروجی بایستید تا بتوانید پلاکارد کارگزار مربوطه را رویت کنید) کمی منتظر شدیم تا دیگر مسافران که با پروازهای ایرانی حرکت کرده بودند رسیده تا همگی با هم به سمت فرودگاه محلی، به نام دومونگ حرکت کنیم در این فاصله به هر نفر یک سیم کارت دادند که با راهنمایی‌های تور لیدر سیم کارتها را فعال نموده و شماره‌های همدیگر را در گوشی‌ها ثبت نمودیم. در این میان از فرصت استفاده کرده و کمی به گشت و گزار در این فرودگاه وسیع و چشم نواز پرداختیم و لذت بردیم.

فرودگاه سوار نابومی (Suvarnabhumi Airport) در سه قسمت به هم پیوسته که در هرقسمت انواع فروشگاه‌ها شامل هر آنچه که شما تصور میکنید (به دلیل طولانی شدن از ذکر آنها خودداری میشود) فضاهای بسیار زیبا، مجسمه‌های بزرگ، گل کاریها، همه و همه به قدری چشمگیر و زیبا هستند که شما به راحتی میتوانید ساعت‌ها در این فرودگاه پرسه بزنید و گذر زمان را متوجه نشوید.

فقط فراموش نکنید اگر از قسمتی به قسمت دیگر بروید حتما ارائه گذرنامه لازم است. ساعت ۱۰:۳۰ به سمت فرودگاه دومونگ حرکت کردیم و ساعت ۱۱ به آنجا رسیدیم (لازم به ذکر است در آژانس کلیه بلیط‌های مربوطه به صورت مجزا برای مسیرهای رفت و برگشت به شما داده میشود پس در حفظ و نگهداری آنها خیلی دقت کنید و از روی آنها کپی تهیه نماید و در جای امنی نگهداری کنید، از روی آنها عکس گرفته و در داخلی گوشی‌ها ثبت نمایید).

چون پرواز داخلی به سمت پوکت ۱۳:۳۰ بود اولین ناهار خود را در این فرودگاه کوچک که فرودگاه قدیمی بانکوک و مختص پروازهای داخلی میباشد، در KFC صرف کردیم برای چهار نفر با یک نوشابه اضافه و ۲ عدد دسر ۶۴۰ بت شد که کاملا ۴ نفری سیر شدیم و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه سوار هواپیمای نوک ایر که پرواز داخلی بانکوک، که علامت آن نوک یک پرنده میباشد شدیم. در این پرواز که مانند هواپیماهای خودمان دارای فضای تنگ و دارای ۲ ردیف ۳ تایی در دو طرف بود شدیم در ابتدا به هر نفر یک پاکت محتوی نانی شبیه شیرینی دانمارکی خودمان با طعمی اندکی شیرین که یک سوسیس در میان آن قرار داشت داده شد.

نکته قابل تامل در این جا این است که شما میبایست برای خوردن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و چای و کافی میکس هزینه‌ای معادل ۵۰ بت برای هر لیوان چای نقدا از مسافران دریافت میشد. در هنگام حرکت به پوکت فردی که تایلندی بود خود را معرفی کرد و از ملیت ما سوال کرد و گفتیم که من هم از مسلمانان پوکت هستم و برای انجام کارها در رفت و آمد میباشم.

ساعت ۲:۴۵ دقیقه هواپیما در فرودگاه پوکت به زمین نشست و قبل از فرود مناظر بسیار زیبایی از این جزیره بزرگ (زیرا بعضی از افراد کلمه جزیره را با مقیاس جزیره زیبای کیش خودمان مقایسه میکنند در صورتی که وسعت اینجا چندین برابر میباشد) از فراز ابرها که واقعا دیدنی و فراموش نشدنی بود را مشاهده کردیم. چمدانها را تحویل گرفتیم و با تور لیدر هما با ون همراه چند هموطن دیگر به سمت هتل دوانجیت راهی شدیم که بنده کمی زرنگی کرده و در صندلی جلو نشستم تا بتوانم هنگام حرکت از داخل ماشین از مناظر فیلم برداری کنم.

در ادامه سفرنامه پوکت از منظره‌ها، سواحل دریا، جاده‌ها، محیط شهر پوکت، هم چنین از فضای ورودی بسیار زیبای هتل دوانجیت فیلمبرداری کردم (نقد و بررسی هتل دوانجیت را میتوانید در قسمت هتل سایت آسان بگرد مشاهده کنید) در بدو ورود به هتل برای اولین بار یک تور لیدر فارسی زبان به نام حسن آقا را دیدیم که به استقبالمان آمد.

پاسپورت‌ها را گرفت و به پذیرش هتل تحویل داد زیرا از قبل در تهران نوع اتاق‌ها تعیین شده بود و ماهم که اتاق کانکتیو میخواستیم که خوشبختانه در طبقه اول بود به ما اختصاص داده شد. مطابق رسم معمول ایشان با معرفی برنامه‌های تور، با قیمت‌های بیشتر نسبت به مراکز فروش تور محلی و البته پرداخت به دلار صحبت نمودند و گفتند با توجه به قیمت بالای مراکز فروش خرید در پوکت مقرون صرفه نیست که واقعا همینطور بود. علیرغم تجربه قبلی ما از سفر به کشور مالزی و گشت و گزار توسط خودمان و خرید تورها از مراکز خرید که ۱۰۰ درصد مقرون به صرفه‌تر میباشد. باز ما برای اولین و آخرین بار تصمیم گرفتیم از لیدر ایرانی تور خریداری نماییم تا از بودند در کنار هم وطنان خودمان لذت ببریم.

متاسفانه به دلیل عدم کنترل شرکت‌های واسطه‌ای بر روی تور لیدرهای خود مانند هما، پالم بیچ و… که یا نمیخواهند و یا هر دلیل دیگری که دارند. قیمت‌های ارائه شده و حتی نوع تور ارائه شده توسط تور لیدر ایرانی به مراتب گرانتر و با کیفیتی پایین‌تر از مراکز فروش تورهای محلی میباشد. که توضیحات آن در پی میآید. ما به دلیل اینکه این بار با دیگر هموطنان باشیم، تور Atv (موتورهای چهار چرخ) ورفتینگ که شامل فیل سواری، رودخانه خروشان، همراه نهار میباشد به مبلغ هر نفر ۵۰ دلار (حدود ۱۷۵۰ بت) خریداری کردیم آنهم با کیفیتی نه چندان مطلوب.

سپس با ماشین‌های برقی از میان فضای بسیار قشنگ هتل عبور کرده و به اتاق‌هایمان رسیدم که چند دقیقه بعد چمدانها را برایمان آوردند که به رسم تشکر انعامی پرداخت کردیم. ابتدا به دلیل خستگی راه یک استراحت کوتاه نمودیم و ترجیح دادیم بیشتر به شناسایی هتل و گشت و گزار در نزدیکی آن بپردازیم و انرژی خود را برای فردا ذخیره نماییم. ابتدا سری به یک از سه استخر بزرگ هتل زدیم و در آن به شنا کردن پرداختیم.

سفرنامه پوکت را از آنجایی پی میگیریم که صبح زود ساعت ۶:۴۵ از خواب بیدار شدیم چون ساعت ۸ بایستی آماده در جلوی لابی هتل منتظر ون می‌بودیم. ساعت ۷ صبح قدم زنان از میان گل کاری‌ها و فضای بسیار زیبا، دل انگیز و درختان نخل که سنجاب‌ها برروی آنان جست و خیز میکردند، با گذر از مناظر زیبا به رستوران رسیدیم. منوی صبحانه ی هتل خوب اما به نسبت یک هتل ۴ ستاره تاپ کمی تکراری بود. در بالکن رو به استخر املت و منوهای دیگر توسط آشپزها سرو شد. ضمنا توجه داشته باشید که در استفاده از انواع کالباس‌ها و بیکن‌ها به نوع حلال و غیر حلال آن توجه کنید.

پس از صرف صبحانه به همراه ۶ نفر دیگر از همراهان سوار ون شدیم و خیلی متعجب شدیم وقتی فهمیدیم تور لیدرمان اصلا فارسی نمیداند چراکه ما فکر کردیم چون از تور لیدر خودمان تور خریده‌ایم پس بایستی خود و یا یک لیدر فارسی زبان ما را همراهی کند که همین مسئله موجب دلخوری همگان گردید. زیرا تا پایان تور مجبور بودیم تمامی مراحل و صحبت‌های تور لیدر را برای سایر مسافران ترجمه کنیم. البته تور لیدرها بیشتر مواقع سعی داشتند تا با توضیحات به همراه اشاره کارشان را راه بیاندازند اما با این حال برخی مواقع مسافران چیزی متوجه نمیشدند.

هیجان در تایلند

ذکر این نکته نیز در این سفرنامه پوکت نیز ضروری است که حواستان باشد که در تور رفتینگ لازم به ذکر است حتما لباس اضافه و یک عدد حوله کوچک به همراه داشته باشید. ابتدا به محل فیل سواری رفتیم و هر دو نفر بر یک فیل سوار شده و با عبوراز عرض رودخانه وارد فضای جنگلی شدیم و سپس دوباره همین مسیر را برگشیتم که تجربه جالبی بود و با خرید سبدهای آناناس به مبلغ ۱۰۰ بت به فیلها غذا دادیم. بعد از آن با ماشین به محل اجرای تور ATV یا همان موتور چهار چرخه کوهستانی رفتیم که اینجا به دلیل باران شب قبل زمین گل آلود بود و باید لباس مخصوص به خود را تن میکردیم.

سفرنامه پوکت

به هر نفر یک عدد کلاه کاسکت داده شد و فرمی را امضا کردیم که رضایت خود را از اجرای برنامه دارید و حق شکایت بابت صدمات احتمالی را ندارید. به هر دو نفر یک موتور داده شد و مسئولین توضیحاتی راجع به سیستم ساده روشن شدن و حرکت آن دادند.

به مدت نیم ساعت در مسیر ناهموار کوهستانی حرکت کردیم که دارای هیجان خاصی بود که البته یکبار چهار چرخه بچه‌ها چپ شد ولی با همراهی مراقبان اتفاق خاصی نیافتاد، لازم به ذکر است که در تمام مدت یک نفر جلو با چهار چرخه حرکت میکرد که هم راه را گم نکنیم و هم جلو نزیم، همچنین افرادی به صورت پیاده ما را همراهی میکردند و مراقب بودند تا آسیبی به ما وارد نشود یا در صورت بروز حادثه کمک کنند.

در قسمتی از مسیر از شما عکس میگرفتند و در پایان تور در صورت تمایل به مبلغ ۲۰۰ بت در یک قاب زیبا ارائه میکردند. پس از تحویل لوازم به محل صرف نهار رفتیم کمپی کوچک که شامل یک فضای سر پوشیده بود که با توجه به سقف سیمانی و نداشتن پنکه هوای آنجا گرم و شرجی بود.

نهار معمولا در این تور بین ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ صرف میشد که شامل: سوپ میگو، کتف مرغ سوخاری، سالاد، آنانس، هندوانه، برنج، پیاز و هویج سوخاری، سبزیجات، به همراه یک شیشه آب معدنی بود که خوشبختانه غذاها طعم و عطر خوبی داشت و از آن‌ها راضی بودیم. معمولا در اکثر تورها کتف مرغ سوخاری و برنج به دلیل همه پسند بودن سرو میشود پس نگران گرسنه ماندن در این تورها نباشید و از سفر لذت ببرید.

پس از صرف نهار به سمت محل رفتینگ یا همان رودخانه خروشان که با توجه نوع تور ما که میبایست به دلیل پرداخت پول بیشتر از مسیر ۷ کیلومتری استفاده میکردیم ولی از مسیر ۵ کیلومتری استفاده کردیم. درابتدا یک کلاه و جلیقه به ما دادند و باید در آنجا به دلیل بودن در مسیر رودخانه از لباس مناسب مانند شلوارک و یا تیشرت استفاده میکردیم تا در صورت خیس شدن بتوانیم لباسهایمان را تعویض کنیم.

سپس توضیحاتی در رابطه با نحوه قرار گرفتن در داخل قایق‌ها که آنهم کاملا به زبان نگلیسی و بعضا تایلندی بود به همراه شوخی‌ها و متلکهای همراهان و ترجمه توسط دیگران همه متوجه شدند که در داخل قایق طنابها را سفت بگیرند و با هم شوخی نکنید و از جای خود تکان هم نخورند.

خیلی خیلی مواظب صخره‌ها و شاخه‌های درختان باشید. با سوار شدن به قایق‌های بادی روی رودخانه خروشان حدود نیم ساعت هیجان و شادی را به علاوه شیرین کاری‌های قایقران‌ها و خیس کردن توریست‌ها با پر کردن کلاه ایمنی و خالی کردن روی سر آنها و یا نشان دادن میمون‌ها و هم زمان ایجاد تکان‌های ناگهانی قایق که البته با توجه به نوع افراد داخل قایق مانند بچه‌ها و یا افراد مسن از شما سوال میشود که میخواهید آرام حرکت کنید و یا با ماجراجویی که بعدا با پرداخت انعامی از خجالت آنها درآیید (به هر کدام ۵۰ بت بدهید کفایت میکند البته ما ۱۰۰ بت دادیم).

در مکان‌هایی از شما عکس میگیرند و در طول میسر کمی هم فیلمبرداری دارید. درانتهای مسیر در صورت تمایل داشتن میتوانید با جلیقه اقدام به پریدن و پشتک زدن در آب نمایید.

سپس به پایین رودخانه رسیدیم که کفش‌هایمان را برایمان آوردند. در پایان به هر دو نفر یک عدد سی دی که شامل فیلمبرداری از قایق سواری بود به رایگان دادند که متاسفانه به دلیل استفاده از دوربین‌های قدیمی دارای کیفیت مناسبی نبود و حدود ۴۵ دقیقه برای دریافت آن معطل شدیم.

تورهای یکروزه از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر میباشد و زمان رسیدن شما به هتل نیز بین ۴۵ الی یکساعت با توجه به شلوغی برگشت که بیشتر زمان میبرد نیاز به انرژی زیاد و مضاعفی دارد که پس از برگشت بایستی با کمی استراحت، نهایت استفاده از زمان باقیمانده را کنید و دوباره برای برنامه فردا آماده شوید. تمامی ماشین‌ها به صورت ون کولردار میباشد. در این زمان به این فکر میکردم که این قسمت را چگونه در سفرنامه پوکت بنویسم، چراکه از لذت و هیجان وصف نشدنی برخوردار بود.

معمولا پس از برگشت از تور با گرفتن یک دوش و کمی استراحت در لابی هتل به جهت استفاده از اینترنت و در ارتباط بودن با دوستان و آشنایان و سپس گشت و گذار در خیابان‌های اطراف هتل و دیدن مغازه‌ها و یا استفاده از برنامه‌های شبانه پس از صرف شام میتواند روز شما را کامل کند. ضمنا میتوانید بعدازظهرها از ساعت ۵ عصر به بعد از دسرهای بسیار خوشمزه کافی شاپ هتل که با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه میشود استفاده کنید.

روز دوم سفرنامه پوکت تور جزیره جیمز باند به مبلغ ۶۰ دلار برای هر نفر آن هم از نوع درجه ۳ را با قیمت تور درجه یک از تور لیدر ایرانی خریداری کردیم (البته بعد از اجرای تور به این نتیجه رسیدیم). ساعت ۸ از هتل به اسکله محل اجرای تور حرکت کردیم و در یک فروشگاه محلی نزدیک اسکله ما را پیاده کردند که در آنجا کافی و بیسکویت به رایگان سرو میشد و گروه گروه افرادی که برای این تور میآمدند همگی در اینجا جمع میشدند.

شما در این فروشگاه میتوانستید کاور بارانی یکبار مصرف به همراه کلاه را به قیمت ۵۰ بت و کاور ضد آب گوشی که کلی در تهران به دنبال آن بودیم ۲۰۰ بت خریدیم را به قیمت ۲۰۰ بت حریداری نماییم. شب قبل باران و طوفان شدیدی آمده بود و همان روز نیز نم نم بارانی زده بود.

با پوشیدن این کاورها به سمت کشتی‌ها حرکت کردیم و در اسکله با ذکر نام هتل سوار کشتی شدیم (قبلا اسم و مشخصات ما را به آنها داده بودند). اینجا بود که فهمیدیم تفاوت خرید از تور لیدر ایرانی و تهیه از مراکز گردشگری در چیست.

نوع قایق، مکان‌های توقف، نوع غذا، نحوه برخورد با شما و… را متوجه شدیم، با اینکه بسیاری از مسافران فارسی زبان بودند اما متاسفانه اینجا هم خبری از تور لیدر فارسی زبان نبود. قایق دارای سقف پلاستیکی نسبتا بزرگی بود که همه افراد که نزدیک به ۶۰ نفر میشدیم باید روی نیمکت‌های یکسره پلاستیکی نشسته و مناظر اطراف را از ورای پلاستیکی که بدور قایق برای جلوگیری از ورود باران نصب کرده بودند می‌دیدیم.

این کاور بزرگ فقط تا بخشی از قایق بود و باد و باران از زیر پاها به ما و وسایلمان که عمدتا کوله پشتی بود برخورد میکرد که موجب خیس و سرد شدنمان میشد.

خلاصه درد سرتان ندهم طوفانی را به چشم دیدیم که تا بحال ندیده بودیم بارها کشتی میخواست از بندر فاصله بگیرد که امواج و باد و طوفان مانع از حرکت کشتی میشد و به ما اجازه حرکت نمیداد. حتی هموطنان ایرانی ما نیز هر کدام با تور لیدرهای خود تماس گرفتند که بابا اینجا هوا طوفانی است اگر این کشتی غرق شود جواب ما را که میدهد به خرج کسی نرفت که نرفت و در همین حین مشاهده کردیم که بسیاری از قایق‌های وی آی پی (که بعدا ما با آنها به تور جزیره فی فی رفتیم) تور را کنسل و مسافران را پیاده کردند.

با خدمه هم که صحبت میکردیم مدام میگفتند هواشناسی اعلام کرده که طوفان تا چند دقیقه دیگر تمام میشود و همین چند دقیقه تا نیم ساعت ادامه داشت. پس از مدتی کلیه تور لیدرها به هیچ تلفنی پاسخ ندادند و ما ماندیم و تلاش ناخدا برای کنده شدن از بندر که با چندین بار برخورد به لبه اسکله و با دعا و صلوات بلاخره از بندر کنده شدیم.

در این تور کلا ۴ جزیره برای بازدید وجود داشت که پس از پایان طوفان یک جا نزدیک یکی از این جزایر کشتی برای شنا در دریا توقف کرد اما آب دریا بسیار گل آلود بود و همه تمایل داشتند برای شنا وارد آب شوند.

البته یکی از دوستان ما را به قول خودشان ژلی فیش یا همان عروس دریایی نیش زد که با تلاش مسئولین کمی آناناس بر روی محل گزیدگی مالیدند و پمادی زرد رنگ که فکر کنم از عصاره زنجبیل تهیه شده شده بود و برای التیام زخم‌ها و دردهای مفاصل استفاده میکردند روی آن زدند که ما هم بعد چند نمونه از این پمادها تهیه نمودیم.

در کشتی کافی رایگان بود در بعضی مواقع آناناس، هندوانه و یکبار هم با موزهای کوچک پذیرایی شدیم (قسمت شکموی سفرنامه پوکت ?). ناهار را در کشتی به صورت سلف سرویس که شامل میگو، کتف مرغ سوخاری به همراه برنج و ماهی تازه و پیاز سوخاری با یک عدد نوشابه بود سرو شد. دو بار کشتی در محل‌هایی برای توقف تعبیه شده بود ایستاد و ما را با قایق‌های بادی دو نفره به همراه یک پارو زن وارد محوطه‌های بسیار زیبا که شامل غارها و تالاب‌های وسط اقیانوس که صخره‌های سر به فلک کشیده بود بردند.

جزیره فی فی تایلند

سفرنامه پوکت تایلند

آسمان آبی پس از آن باران سیل آسا و طوفان بسیار زیبا و آرامش بخش بود و باعث بوجود آمدن مناظر بدیعی شده بود. دراین سیر و سفر قایقران‌ها هر کجا که دوست داشتیم با دوربین یا موبایل خودمان از ما عکس میگرفتند و از قایق خارج میشدند تا بتوانند ویوی بهتری برای عکس داشته باشند.

برخی از آنها با گیاهان و الیاف گیاهی کنار آب انگشترهای زیبا و یا گل درست میکردند و به توریست‌ها به عنوان هدیه میدادند تا خاطره‌ای خوشایند در قلب آنها حک کنند و به حق زمینه شادی و راحتی توریست‌ها را آنچنان فراهم میکنند که با گذشت چندین ماه از مسافرتمان یادآوری این خاطرات و خواندن سفرنامه پوکت خودمان لبخندی بر لبمان مینشاند.

جزایر تایلند

جزایر تایلند

در اینجا انسان با تقبل برخی هزینه‌ها برای سفر احساس مغبون شدن نمیکند و این احساسی است که با تجارب ناخوشایند از برخی سفرها ممکن است به انسان دست دهد، بلکه یادآوری خاطرات خوش سفر، ناخودآگاه ذهن شما را به سوی تدارک سفری دیگر در آینده سوق میدهد.

ساعت ۴ به اسکله برگشتیم و عکس‌هایی که در طی سفر به شکل‌های مختلف از ما گرفته بودند را در یک قاب زیبا که با دو تکه صدف ریز تزیین شده بود قرار داده‌اند و به قیمت ۲۰۰ بت به فروش میرسانند که هر کدام را که مایل بودید می توانستید تهیه کنید اما اینجا دیگر از فیلم برداری خبری نبود.

در اسکله و جلوی همان فروشگاه با اعلام نام هتل خود راننده‌ها شما را به ون‌ها هدایت میکردند سپس با بدنی خسته و کوفته و طی مسیری یک ساعته پس از آن همه ماجراجویی بزرگ که خدا را شکر به خیر گذشت، به هتل رسیدیم. این تور به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی به طور کامل اجرا نشد.

موقع برگشت به هتل به دلیل ازدیاد اعتراض‌های وارده به تور لیدر مبنی بر عدم اجرای کامل آن که حسن آقا زیر بار آن نمیرفت فردا بعد ازظهر به امید خرید مابقی تورها یک مرتبه که نمیدانیم آفتاب از کدام طرف درآمده بود نفری ۵ دلار به هر کدام برگردانند، که زهی خیال باطل.

در ادامه سفرنامه پوکت باید بگویم که قبل از رفتن به اتاق بار دیگراز استخر استفاده کردیم و دیگر دوستان برای استراحت به اتاق‌های خود بازگشتند تا برای گشت و گذار شبانه آماده شوند. پس از اندکی استراحت برای خوردن شام قدم زنان به سمت مرکز خرید جانگسیلون رفتیم.

لازم به ذکر است کلیه قیمت‌ها در پوکت مانند تهران بلکه هم بیشتر میباشد پس بنابراین نمیتوانید خریدهای خوبی که مقرون به صرفه است داشته باشید مگر آنکه بخواهید چیزی به عنوان یادگاری از آنجا تهیه نمایید، فقط قیمت صنایع دستی در اینجا مناسب تر از بانکوک بود. روبروی این مرکز میتوانید از پیتزاهای بسیار لذیذ و خوشمزه که آن را با نام پیتزا کمپانی می‌شناسند استفاده نمایید.

این پیتزاها در سه سایز کوچک ۲۲۰ بت، متوسط ۲۸۰ و بزرگ ارائه میگردد که سایز متوسط با نان ضخیم (۳۴۰ بت) آن مانند پیتزاهای خودمان بود به تعداد ۴ عدد به همراه یک پارچ نوشابه گرفتیم.

مرکز خرید جانگسیلون

مرکز خرید جانگسیلون پوکت

مرکز خرید جانگسیلون پوکت

روز چهارم سفرنامه پوکت به گشت رایگان تور اختصاص داشت که متاسفانه طبق معمول خبری از تور لیدر فارسی زبان به جهت همراهی و ارائه توضیحات نبود. این تور شامل بازدید از بودای بزرگ سفید، مزرعه زنبور ها، بازدید از کارخانه جواهر سازی و معبد میمونها و بودای خوابیده بود. که تقربیا نیمی از روز را شامل می شد. ساعت حرکت برای گشت شهری ساعت ۱۰ صبح از لابی هتل بود که پس از طی ۴۵ دقیقه با ون به معبد بودای بزرگ سفید که در نقطه‌ای مرتفع واقع شده بود رسیدیم.

پس از بالا رفتن از پله‌های متعدد به مجسمه عظیم بودای سفید رسیدیم که این محل چشم انداز زیبایی از مناظر و سواحل اطراف داشت. لازم به ذکر است که این مجموعه برای دسترسی بهتر به این معبد در حال احداث پلکان جدیدی بوده است که شاید تا الان تکمیل شده باشد.

پس از ۴۵ دقیقه دوباره سوار ون شده وبه سمت معبد میمون‌ها رفتیم که در آنجا و در محوطه‌ای وسیع میمون‌ها به بازیگوشی مشغول بودند. معبد در یک غار طبیعی قرار گرفته بود که البته شما باید با پرداخت ورودیه از آنجا بازدید نمایید.

در معبد تعداد زیادی مجسمه قرار داشت که جالب‌ترین و بزرگترین آنها یک بودای خوابیده طلایی رنگ بود. در اینجا شما می‌توانستید با تهیه میوه و دانه‌ها به میمون‌ها و انبوه پرندگان در محوطه غذا دهید. جالب اینکه در آنجا مردی به همراه بزی بود که شیربز را در حضور شما میدوشید و در بطری‌های کوچک به فروش میرساند

در ادامه سفرنامه پوکت پس از ۴۰ دقیقه توقف به سمت مزرعه زنبورهای عسل حرکت کردیم. بعد ازطی ۲۰ دقیقه به محل مزرعه زنبورها رسیدیم. در یک سالن انواع محصولات بدست آمده از عسل مانند غذای ملکه (رویال ژلی) و شکلات‌های عسلی و انواع پمادها و روغن‌های فرآوری شده با عسل و تمبر هندی با عسل و… موجود بود و میتوانستید آن‌ها را خریداری نمایید.

البته جالب اینکه در این مجموعه راهنمای تایلندی فارسی زبان جهت معرفی و تست محصولات برای توریست‌های ایرانی توضیحات لازم را در اتاقی مخصوص ارائه میداد. قیمت یک کیلو عسل خالص حدود ۹۵ هزار تومان بود که پس از تایید یکی از همسفران که از مهد عسل ایران یعنی شهر سرعین آنجا حاضر بود و در سفرهای قبلی هم از این نوع تهیه کرده بود مقداری خرید کرد.

ما هم دو کیلو عسل به همراه غذای ملکه و یک شیشه ۲۵۰ گرمی به صورت اشانتیون، تمبر هندی با طعم عسل و یک شیشه روغن (عسل و زنجبیل) مخصوص تسکین دردهای مفصلی که بسیار موثر بود تهیه کردیم. در اینجا لازم به ذکر است کلیه خریدهای شما به جهت اینکه در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند به طور رایگان بسته بندی میشود.

پس از آن به سمت مرکز تولید جواهرت پوکت حرکت کردیم در محل سالن ورودی آکواریوم زیبایی قرار داشت که همگام محو زیبایی آن شده بودند. در آنجا سوار واگن‌هایی شدیم که با عبور از یک مسیر نحوه استخراج و مراحل مختلف تبدیل سنگ‌های قیمتی به جواهرات را به صورت تصاویر، ماکتها و نمایش‌های سه بعدی و نورپردازی‌های مختلف تماشا کردیم و جالب آنکه تمامی توضیحات به زبان فارسی از بلندگوها پخش میشد.

پس از آن برای بازدید و خرید به سالن دیگری هدایت شدیم که بسیار وسیع بود و انواع جواهرات و زینت آلات را میتوان در آنجا یافت که همسفران ما هیچ کدام خرید خاصی علیرغم توجه و احترام فوق العاده متصدیان این سالن نداشته و به ون برگشتیم.

تولید جواهرات پوکت

مرکز خرید جواهرات پوکت

طلا فروشی پوکت

ساعت ۲:۳۰ در مسیر برگشت به سمت هتل از راننده خواستیم که ما را در مقابل مرکز خرید جانگسیلون پیاده کند تا نهار را درآنجا صرف کنیم پس از صرف نهار به سمت هتل رفته و بعد از یکی دو ساعت استراحت در حدود ساعت ۵ به سمت ساحل پاتونگ برای انجام تفریح پاراسیلینگ رفتیم. این تفریح برای افراد بزرگسال به قیمت ۱۵۰۰ بت ارائه می شد که طبق معمول با چانه زدن به قیمت ۱۲۰۰ به توافق رسیدیم که زمان آن بین ۳ الی ۵ دقیقه متغیر بود.

پرواز بر فراز آبهای نیلگون و دیدن مناظر زیبا و برخورد نسیم ساحلی تجربه فوق العاده‌ای برای همه ما بود و از آن بسیار لذت بردیم. برای برنامه فردا از فروشگاه‌های گردشگری کنار ساحل که به وفور دیده میشوند تور جزیره فی فی به مبلغ ۱۴۰۰ بت برای هر نفر به همراه نهارخریداری کردیم.

این تور را با مبلغی به مراتب مناسب تر از تور لیدر ایرانی (۶۵ دلار) و کیفیتی عالی تهیه کردیم. البته مبلغ اولیه این تور ۱۷۰۰ بت بود که با چانه زنی و گرفتن تخفیف به مبلغ فوق کاهش یافت و مسئول فروش تور به درخواست ما پس از تماس با مسئول مربوطه از کیفیت و حلال بودن غذا اطمینان حاصل کرد.

پس از گشت و گذار در پاساژ جانگسیلون، از خوردن بستنی‌های دست ساز به مبلغ ۱۰۰ بت که با شیر و میوه‌های تازه بر روی چرخ‌های دستی تهیه میشد لذت بردیم. پس از صرف شام در پیتزا کمپانی، با توک توک‌های کنار خیابان که با رقص نورهای داخل ماشین و پخش موسیقی بسیار جالب به نظر میرسید به سمت مرکز نمایش سیمون که تعریف آن را زیاد شنیده بودیم رفتیم.

آرامش محض در جزیره فی فی تایلند

در ادامه سفرنامه پوکت روز بعد تور جزیره فی فی را به مبلغ ۱۴۰۰ بت که مبلغ اولیه آن ۱۷۰۰ بت بود را از دکه فروش تور خریداری کردیم. روز قبل تورها و کاتولوک‌ها را دیده و عصر روز بعد برای خرید که مراجعه کردیم فروشنده اعلام کرد این تور پر شده است ولی به دلیل اینکه با ما صحبت کرده بود تور دیگری از جزیره فی فی که قیتمی بالاتری داشت را با همان ۱۴۰۰ بت به ما داد.

در رابطه با غذا چندین بار تماس گرفت تا از نوع غذا و حلال بودن آن مطمئن شود شماره خود و راننده ون را به ما داد و گفت راس ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح اگر ون نیامد تماس بگیرید و اگر تا ساعت ۸ نیامد کل هزینه را دریافت میکنید. فروشنده تور به ما گفت در صورت مساعد نبودن هوا با همان ون برگردید و کل هزینه برگشت داده میشود. اینجاست که تفاوت خرید از تور لیدر ایرانی و خارجی که ما را یکبار دیده و شاید هم دیگر نبیند مشخص میشود.

رانند ون راس ساعت ۷:۴۵ در لابی حاضر بود و ما و ۲ ذوج دیگر و بعدا هم دو توریست اروپایی و دو ژاپنی را به بندر محل اجرای تور برد. این تور شامل گشت و گذار در ۴ جزیره که معروفترین آن مایا بی (شن‌های سفید) اسنور کلینگ، شنا، نهار، بازدید از غار وایگینگ‌ها، بازدید از جزیره میمونها، پذیرایی با میوه و نوشابه و آب معدنی به همراه فیلم بردار عالی در تمامی لحظات حتی در زیر آب میشد.

در پایان می‌توانستید با پرداخت مبلغ ۱۲۰۰ بت فیلم را سفارش دهید و خودشان آنرا به لابی هتل تحویل میدادند. ما به آنها اعلام کردیم که با دوستان همسفر خود میخواهیم یک پک بگیریم و آنها گفتند به شما یک پک در بسته بندی زیبا شامل دو حلقه CD یکی شامل فیلم میکس شده از لحظات به یاد ماندنی تور و دیگری جاذبه‌های جزیره فی فی بود تحویل میدهند بدون اینکه قفل و یا رمز داشته باشد تا بتوانیم از روی آن کپی تهیه کنیم.

جاذبه های جزیره فی فی

در ادامه سفرنامه پوکت ساعت ۸:۴۰ به ساحل رسیدیم، در اینجا ضمن تایید حضور ما مطابق لیست اسامی که داشتند دو عدد روبان رنگی به مچ دستمان بستند تا مسافران این تور در سواحل پر ازدحام قابل تشخیص باشند. در اینجا توضیحات لازم و کافی از نحوه حرکت و چگونگی سفر توسط تور لیدر داده شد، به دلیل اینکه نیمی از همراهان ما را توریست‌های روس زبان تشکیل میدادند. کلیه توضیحات یکبار دیگر به زبان روسی برای آنان توسط یک تور لیدر دیگر ارائه گردید.

در ابتدا کفش‌ها و صندل‌های شما را در یک محفظه قرار میدادند تا در هنگام پایان تور به شما تحویل دهند. میتوانید با پرداخت ۱۰۰ بت یک جفت فین هنگام اسنور کلینک اجاره نمایید. قبل از سوار شدن به قایق تندرو که حدود ۳۰ نفر جا داشت به همه یک عدد قرص ضد تهوع دادند. با هر بار پیاده و سوار شدن به هر نفر یک لیوان آب بسته بندی شده خنک میدادند و طول سفر دو بار هم با آناناس و هندوانه و نوشابه خنک پذیرایی شدیم.

رفتار و برخورد بسیار محترمانه و دوستانه این تور و هم چنین برنامه‌های آن اصلا قابل مقایسه با تور دیروز نبود. پس از طی ۴۵ دقیقه حرکت در دریا به ساحل معروف مایا بی (شن‌های سفید) رسیدیم در اینجا ۴۰ دقیقه توقف داشتیم تا بتوانیم از مناظر فوق العاده زیبا و گشت و گزار و یا به شنا کردن بپردازیم و سپس از کنار صخره های جزیره Loh Samah Bay دیدن کردیم و دور جزیره ما یا بی را گشتیم و از داخل کشتی محل زندگی غار وایگینگ‌ها را تماشا کردیم.

جزیره Loh Samah Bay

سپس به جزیره میمونها رفتیم و به مدت ۳۰ دقیقه در این جزیره به دیدن بازیگوشی و غذا خوردن میمونها پرداختیم. لازم به ذکر است در تمامی طول روز فیلمبردار از شما فیلم میگیرد حتی در هنگام شنا و اسنور کلینگ! پس اگر خواهان دریافت فیلم هستید تا میتوانید در جلوی دوربین باشید. لیدرها از کلیه همسفران سوال کردند که ابتدا میخواهید نهار بخورید یا به اسنور کلینگ (غواصی با ماسک روی آب) بپردازیم که اکثرا موافقت کردند ابتدا غواصی کنند بعد نهار بخورند.

دیدن ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های زیبا و حرکت ماهی‌ها از لابه لای انگشتان هنگام اسنور کلینگ تجربه‌ای بس به یاد ماندنی میباشد که جایگاه ویژه‌ای نیز در این سفرنامه پوکت دارد.

برای صرف نهار به جزیره فی فی رفتیم محل نهار به صورت مجزا در سالنی سر پوشیده و مرتب با میز و صندلی و به صورت سلف سرویس برای هر گروه سرو میشد که نهار شامل: برنج، کتف مرغ سوخاری، ماهی، سوپ، ماکارونی، غذاهای دریایی و انواع سالاد، هندوانه و آناناس بود که توسط مسلمانان جزیره به صورت حلال ارائه میشد. شهرت جهانی این جزیره، به علت فیلمبرداری فیلم Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو میباشد.

پس از صرف نهار به مدت یکساعت در جزیره به استراحت و گردش پرداختیم و سپس به سمت جزیره Khai حرکت کردیم. این جزیره کوچک جای خوبی برای پذیرایی مسافران است که دارای محلی مسقف برای ارائه انواع نوشیدنی‌های تازه (۱۰۰ بت) و انواع غذاهای دریایی شامل میگو، ماهی و خرچنگ است که به صورت زنده طبخ میگردد.

در اینجا می‌توانستید دوباره در قسمت مخصوصی اسنور کلینگ کنید و یا به شنا و استفاده از جت اسکی بپردازید. ساعت ۵ پس از مدت یکساعت حرکت برروی امواج نیلگون دریا به پایان این تور بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی رسیدیم. پس از رسیدن به ساحل عکس‌هایی که در بدو ورود گرفته بودند را با مبلغ ۲۰۰ بت ارائه میشد.

جزیره Khai

جزیره Khai

پس از کمی استراحت، به جمع آوری وسایل برای پرواز فردا به بانکوک آماده شدیم پس از آن برای آخرین بار پیاده به سمت مرکز خرید جانگسیلون حرکت کردیم و در آخرین شب شام را در رستوران ایرانی پاد ایران نرسیده به پیتزا کمپانی داخل کوچه لادیوا صرف کردیم. قیمت غذاها مناسب و از کیفیتی خوب برخوردار بود و زرشک پلو با مرغ ۲۵۰ بت، جوجه کباب ۲۵۰ بت، باقالی پلو با ماهیچه ۳۰۰ بت، قورمه سبزی ۲۵۰ بت بود. هنگامی که به هتل رسیدیم پک زیبای جزیره فی فی را همانطوری که قول داده بودند به لابی هتل تحویل داده بودند.

خواندن سفرنامه پوکت قبل از سفر واجبه

روز بعد راس ساعت ۸ صبح پس از صرف آخرین صبحانه به سمت فرودگاه و از آنجا با پرواز نوک ایر به سمت بانکوک حرکت کردیم. پرواز ما از فرودگاه دومونگ پایانی بر این رویای شیرین ۵ روزه بود که زیبایی آن تا به امروز در قلب و روحمان نقش بسته است.

در تمام این مدت نیز دوست داشتم تا سفرنامه پوکت را با جزییات به یاد داشته باشم و آن را برای شما بازگو کنم تا شاید تجربیات ما در سفر شما مفید واقع شود. امیدوارم از سفرنامه پوکت من لذت برده باشید. ضمنا فراموش نکنید که اگر شم نیز سفری به آنجا داشتید سفرنامه پوکت خود را منتشر کنید.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1503426543835{margin-top: 15px !important;margin-bottom: 15px !important;padding-top: 15px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 15px !important;padding-left: 25px !important;border-radius: 5px !important;}” el_class=”txt-box2″]

سفرنامه پوکت را بخوانید، سفرنامه پوکت را بخوانید، دوبار گفتم که بیشتر تاکید کرده باشم ? پیشنهاد من به شما اینکه کلا سعی کنید قبل از آنکه سفر کنید چه با خواندن سفرنامه، چه با کسب سایر اطلاعات از اینترنت و دوستان و آشنایان، تا حدودی با چیزهایی که انتظار شما را در مقصد میکشد آشنا شوید. اصلا شاید چیزی که شما دوست دارید در مقصدی که انتخاب کرده‌اید وجود نداشته باشد. به همین خاطر تاکید کردم که سفرنامه پوکت را بخوانید تا شاید تمایل‌تان برای این سفر بیشتر شود یا شاید اصلا قید آن را بزنید.

امیدواریم از خواندن تجربیات و دیده‌های من که در قالب کلمات گنجانده شده بود لذت برده باشید. آسان بگرد به شما پیشنهاد میکند که اگر قصد سفر به تایلند را دارید، سفرنامه‌های دیگر را نیز که در همین سایت قرار گرفته است را حتما بخوانید. از دیگر نکات مهم قبل از سفر انتخاب و بررسی هتل های تایلند است که این امکان را نیز برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید با دید باز و پس از مقایسه هتل‌ها بایکدیگر، بهترین را برای خود انتخاب کنید. امیدواریم سفر خوبی را تجربه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search